مرحله 1: الگو را ایجاد کنید
قبل از اینکه قالب خود را بسازید، باید یک طرح و یک الگو خاص برای تعیین شکل قالب ایجاد کنید. این الگو می تواند یک مدل سه بعدی باشد.این مدل ممکن است به شکل موم، ماسه، پلاستیک یا حتی چوب باشد. برخی از ریخته‌گران از قالب‌های ساخته شده از گچ یا سیلیکون استفاده می‌کنند، که موادی هستند که نمی‌توانند در برابر ریخته‌گری فلز مذاب مقاومت کنند، اما به ریخته‌گر اجازه می‌دهند تا چندتایی موم ایجاد کند تا در ریخته‌گری قالب مصرفی استفاده شود.
مرحله 2: قالب را بسازید
بعد از اینکه یک الگو درست کردید، نوبت به ساخت قالب می رسد. همانطور که در بالا ذکر کردیم، می توانید یک قالب قابل استفاده مجدد، که معمولاً از فلز ساخته می شود، یا یک قالب یکبار مصرف، که ممکن است از ماسه، گچ، یا پوسته سرامیکی ساخته شود، انتخاب کنید.
مرحله 3: آلیاژ فلزی را انتخاب کنید
تمام ریخته گری های فلزی از آلیاژهای آهنی یا غیرآهنی تولید می شوند. آلیاژها ترکیبی از عناصر هستند که بهترین خواص مکانیکی را برای استفاده نهایی در قالب ریختگی فراهم می کنند. آلیاژهای آهنی عبارتند از فولاد، آهن چکش خوار و آهن خاکستری.
آلیاژهای غیر آهنی که بیشتر در ریخته گری استفاده می شوند آلومینیوم، برنز و مس هستند. اگر در یک استودیو جواهرسازی با فلزات گرانبها کار می کنید، ممکن است با نقره، مس، طلا و پلاتین کار کنید.

مرحله 4: آلیاژ را ذوب کنید
فرآیندهای ذوب بین آلیاژها متفاوت است زیرا هر آلیاژ دمای ذوب متفاوتی خواهد داشت. اساساً ذوب عبارت است از قرار دادن آلیاژ جامد در یک محفظه و گرم کردن آن روی شعله و در نهایت ذوب آن می باشد.
مرحله 5: داخل قالب بریزید
هنگام ریختن فلز مذاب، مطمئن شوید که تمام دستورالعمل های ایمنی توصیه شده را دنبال کنید. اطمینان حاصل کنید که از لباس های محافظ، از جمله لباس های فیبر طبیعی، شلوار و آستین بلند، دستکش های عایق، و عینک ایمنی استفاده می کنید.
در فضایی با تهویه مناسب کار کنید تا از خطرات ناشی از دودهای خطرناک جلوگیری کنید. اطمینان حاصل کنید که یک کپسول آتش نشانی شیمیایی در نزدیکی خود دارید
مرحله 6: قالب را از قالب خارج کنید.
وقتی فلز سرد و جامد شد، می توانید آن را از قالب خارج کنید. اگر در قالب یکبار مصرف ریخته اید، می توانید قالب را از قالب جدا کنید.
مرحله 7: اتمام
سپس محصول ریخته گری شده را خارج کنید و آن را تمییز کنید.

ریخته گری آلومینیوم در قالب فلزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed