ریخته گری یک فرآیند تولیدی است که توسط آن مواد مذاب مانند فلز یا پلاستیک است وارد یک قالب می کنند، سپس باید صبر کنند تا مواد مذاب در داخل قالب سرد و منجمد شود، و سپس شکل مورد نظر را از قالب بیرون آورده و آنرا براحتی شکل دهند، این یک تعریف کلی از ریخته گری می باشد.
شش عامل اساسی و مهم که باعث می شود کار شما برجسته شود:
فرآیند ریخته گری:
سوراخ قالب
فرآیند ذوب فلز
تکنیک ریختن
فرایند انجماد
فرایند برداشتن محصول ریخته گری از قالب
پردازش محصول
در صنعت ریخته گری پس از اختلاط دو یا چند جزء از مواد مختلف آن را ذوب می کنند. به عنوان مثال می توان به اپوکسی، بتن، گچ و خاک رس اشاره کرد.
ریخته گری فلزات فرآیندی 7000 ساله است که هم در ساخت و هم در هنرهای زیبا مورد استفاده قرار می گیرد. اولین محصول ریخته گری که در دنیا شناخته شده، قورباغه‌ای مسی است که قدمت آن به 3200 سال قبل از میلاد برمی‌گردد و در عراق کنونی یافت شده است. در طی فرایند ریخته‌گری فلز، در ابتدا ذوب می شود و به قالب مورد نظر منتقل می‌شود تا جسم ریخته‌گری جدیدی بوجود آید.

روش‌های سنتی ریخته‌گری چیست؟
روش‌های سنتی ریخته‌گری فلز شامل ریخته‌گری موم گمشده، ریخته‌گری قالب گچ، ریخته‌گری با قالب و ریخته‌گری شن و ماسه است. این فرآیندهای ریخته گری فلز ممکن است در یک ریخته گری یا یک استودیو جواهرسازی تکمیل شود.
برای چه منظور از ریخته گری استفاده می شود؟
فرآیندهای ریخته گری فلز برای هزاران سال شناخته شده است و به طور گسترده ای برای ساخت مجسمه ها، جواهرات، حمل و نقل، سلاح ها و ابزار استفاده می شود. ریخته گری اغلب برای ساختن اشکال پیچیده استفاده می شود که در غیر این صورت ساختن آنها با روش های دیگر دشوار یا غیراقتصادی است. تجهیزات سنگین مانند ماشین ابزار، ملخ‌های کشتی و غیره را می‌توان به راحتی در اندازه‌های مورد نیاز ریخته شود، نه اینکه با اتصال چند قطعه کوچک ساخته شوند. این صنعت در راه سازی، کشتی سازِی ، آتتش نشانی نیز کاربرد دارد.

ریخته گری چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed